Pozornost lidí je jako víkend. Přijde, nadchne vás, cítíte se na vrcholu svých sil, mocní a nesmrtelní…a najednou je pondělí ráno, vy máte prázdnou peněženku, za to hlavu plnou starostí, a kocoviny. Marketing je business, kterého palivem je právě pozornost lidí. Pozornost, která je pomíjivá, a nevyzpytatelná. Jestli chcete uspět, musíte držet hlavu vzhůru, pohled vpřed, a vždy mít střízlivý přístup k vaší situaci. Proto je dobré sledovat nejnovější trendy, události, a techniky. Máte štěstí, protože právě o tom je tento článek.

Každý produktivní člověk rád sdílí svoje schopnosti a myšlenky s komunitou, a jinak tomu není ani v prostředí českého marketingu. Skvělým zdrojem na tipy a novinky v rámci PPC je MarketingPPC. Šířeji o marketingu vás pak poučí Včeliště (mají úžasný newsletter, doporučujeme). V neposlední řade stránka Mladý Podnikatel poskytuje skutečně kvalitní komunitu lidí s radami ohledně investice, startupu, či zakládání e-shopů. Zakladatelka agentury PDIGIT, Petra Dychusová zase sdílí na svém blogu tipy a novinky se specializací na HORECA segment. Všechny doporučujeme také sledovat na sociálních médiích. Což nás přivádí k myšlence:

Nepodceňujte sociální média! Ano, ve světe ultra-produktivních podnikatelů se často zhlíží na brouzdání Facebookem jako na absolutní ztrátu času. Ale tomu tak být vůbec nemusí. Konec konců, jste to vy, a jenom vy, kdo rozhoduje o obsahu, jež na sociálních médiích sleduje. Kvalitní rady, obohacující diskuse, a kontakty na jiné lidi z branže, to všechno vám může cílevědomé využití sociálních médii poskytnout. My osobně čerpáme z Instagramových branding.mob a marketingfancier, pro zasmání hoďte očkem po marketing_humor. Na Facebooku pak vyniká týdeník Marketing & Media.

Online komunikace má ale samozřejmě svoje limity, a proto nezaškodí vyjít si za informacemi osobně. Nahoďte šarm, a nenechte si ujít Pražské eventy jako Marketing Festival a Czech On-Line Expo. Pak můžete zavítat do Ostravy na Internet Marketing Sraz. Za zmínku stojí hodně inspirativní, a na začínající profesionály orientovaný (tj. je free) Barcamp, na kterém najdete širokou škálu přednášek a workshopů.

Dokonalé spojení osobního charizma, a snadného on-line přístupu k informacím, představuje Youtube kanál Neila Patela. Neil vytváří rychlé a efektivní přednášky o téměř všem co v téhle branži existuje. Skouknout jeho tvorbu je pro každého dobrého markeťáka povinností.

Na závěr doporučujeme další dílnu inspirace, a to naši vlastní webovku PDIGIT, na které jsme si pro vás připravili množství fascinujících novinek a dobrých rad. Rádi vás zde uvidíme.